כלוב טיסה יכול להרגיש כמו בבית

כלוב טיסה הוא מסוג הדברים, לפחות עבור חיות מחמד, אותם אפשר לאהוב, אפשר לשנוא, אך אי אפשר להתעלם ממנו.

כלוב טיסה הוא מסוג הדברים, לפחות עבור חיות מחמד, אותם אפשר לאהוב, אפשר לשנוא, אך אי אפשר להתעלם ממנו. עבורנו, כלוב טיסה אוטומטית מקבל אסוציאציה שלילית, ולו בשל המילה כלוב, אך בעלי חיים לא יודעים מה לחשוב עליו מראש, ולכן עלינו מוטלת המשימה להפוך אותו מאויב לידיד, עוד בטרם חיית המחמד שלנו מגבשת עליו דעה.

הטריק הוא פשוט – עלינו להפגיש את חיית המחמד שלנו עם כלוב ההטסה שלה כמה שיותר זמן לפני הטיסה. טעות נפוצה בקרב בעלי חיות העומדים בפני הטסת כלבים או הטסת חתולים היא רכישת כלוב הטסה, אחסונו בבוידעם ושליפתו רק בתזמון הגרוע ביותר -יום הטיסה עם חיית המחמד.

כפי שמעבר לחו"ל עם חתול, כלב או כל חיה אחרת דורש הכנה קפדנית מבעוד מועד, כך גם המפגש עם כלוב הטיסה כדאי שיעשה באופן איטי ומדורג על מנת למנוע רתיעה.

ביום הטיסה נרצה להגיע, עם מינימום לחץ ומקסימום היכרות של בעל החיים עם כלוב הטיסה, ואף לנצל את ההיכרות המוקדמת להורדת החרדה בקרב חיית המחמד הודות להרגשה שמשהו מוכר מהבית מלווה אותה במהלך הטיסה.

במקרה של רילוקיישן לכלב, קחו לפחות חודש מראש לצורך תהליך ההיכרות והאימון של חיית מחמד עם כלוב הטסה, ואם מדובר ברילוקיישן לחתול מומלץ אף להתחיל בהכנות כשישה עד שמונה שבועות לפני הטיסה.

לפני שאתם מפגישים את בעל החיים עם כלוב טיסה, הקדישו מחשבה למיקומו של הכלוב בבית. אנו ממליצים לבחור בחדר בו המשפחה שוהה במרבית שעות היום, או ליד כלי האוכל של חיית המחמד שלכם. באופן זה בעל החיים יקשר את פיסת הריהוט החדשה עם המרחב הפרטי שלו ויראה בה כתוספת מעניינת במקום גורם מאיים.

לאחר שמיקמתם את כלוב הטיסה, הסירו את דלת הכלוב. לעתים קרובות תנועות הדלת מפחידות את בעל החיים יותר מכל דבר אחר, ויוצרות מפגש ראשוני טראומתי שעשוי לסבך אותנו בהמשך. לאחר שדלת כלוב ההטסה הוסרה, הכניסו צעצוע או צ'ופר לקצה הפנימי של הכלוב בכדי לעודד את חיית המחמד להיכנס אליו מרצונה החופשי.

בכל פעם בה החתול או הכלב נכנסים לכלוב הטיסה יש להעניק להם חיזוקים חיוביים וללוות אותם בצהלות שמחה ועידוד, עד הרגע בו הן מבקשות לצאת. חשוב מאד לא לכפות על החיה להישאר בכלוב אלא לתת לה לצאת בהתאם לרצונה. בפעמים הראשונות היא תרצה לצאת מהר, וזה בסדר גמור. לאט לאט היא תשהה יותר זמן בפנים ותתרגל להתנהל בכלוב הטיסה בחופשיות.

לאחר כמה ימים בהם חיית המחמד התחילה להתרגל לעובדה שכלוב טיסה נמצא במרחב שלה, החזירו את דלת הכלוב למקומה, אך אבטחו אותה במצב פתוח, כך שלא תתנדנד בחופשיות. ברגע שהחיה נכנסת לכלוב ההטסה בביטחון וללא חשש, עודדו אותה לשבת ולרבוץ בתוכו. חלק מהחיות יעשו זאת ברצון, אך בחלק מהמקרים ניתן להשתמש במזון לצרכי שכנוע.

בשלב זה, כאשר בעל החיים שוכב רגוע בתוך כלוב טיסה, התחילו לסגור את דלת כלוב הטיסה לפרקים קצרים. כל עוד הדלת סגורה היו ישובים ליד הכלוב כך שחיית המחמד תרגיש בטוחה. עברו בהדרגתיות לפרקי זמן ארוכים יותר, ובהמשך, במקום לשבת ליד הכלוב, תפסו מעט מרחק, כאשר רצוי שיהיו עוד מספר אנשים בחדר.

כעבור מספר פעמים בהם הכל הולך חלק והמושג של כלוב טיסה מתחיל להפוך למוכר עבור חיית המחמד התחילו להשאיר אותה לבדה בחדר לפרקי זמן של רבע עד חצי שעה. אם עברתם חצי שעה בהצלחה, החלו להשאיר את הכלב או החתול בכלוב הטסה למשך פרקי זמן יותר ארוכים.

הרעיון העומד מאחורי אימון זה הוא פשוט – הטסת חיות מחמד דורשת את שהייתן בתוך כלוב טיסה למשך פרק זמן ארוך ביותר, מעל כמה שעות. לכן ככל שחיית המחמד תשהה בכלוב במשך יותר זמן, כן יוקל לה בטיסה עצמה.

ליווי יד ביד והתחייבות ל-100% דיוק
בכל שלבי התהליך
השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם

מאמרים נוספים

הטסת חיות שונות
בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה במספר האנשים הבוחרים להחזיק בחיות מחמד... פחות שגרתיות, בין אם זה תוכים, ארנבים, חמוסים שרקנים ועוד,
הטסת חתול לחו"ל
בעולם בו האופציה לרילוקשיין מטעם עבודה או סתם מתוך רצון לטייל ולגור בחו"ל הפכה לרלוונטית מתמיד, הרעיון של נסיעה עם חתולים הופך לאופציה ראלית בהחלט (אך לעיתים מסובכת אף יותר מהטסת כלב).
הטסת כלבים: טיול לחו"ל עם החבר על ארבע
בעולם הקסום של בעלות ודאגה לחיות מחמד, הרצון לטייל ולחקור אופקים חדשים משתלב לעתים קרובות עם האהבה שאנו חולקים לחברינו הנאמנים שלנו על ארבע.
ליווי יד ביד והתחייבות ל-100% דיוק
בכל שלבי התהליך
השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם